Jak uzyskać subwencję? To proste:

Pobierz gotowy wykaz pomocy (lista poniżej).

Uzupełnij dane placówki.

Dostarcz podpisane dokumenty do Organu Prowadzącego.

Dopilnuj, aby Organ Prowadzący wysłał wymagane dokumenty do MEiN:
- do dnia 31 maja 2022 r.; I tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w IV kwartale roku 2021 oraz w I kwartale 2022 r.,
- do dnia 4 października 2022 r.; II tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w II i III kwartale 2022 r.
Ważne: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP.
DOKUMENTY DO POBRANIA
OFERTA SPRZĘTU SZKOLNEGO I POMOCY DYDAKTYCZNYCH
![]() |
![]() |
![]() |
KALKULATOR – WYPOSAŻENIE OGÓLNE |
KALKULATOR – WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY |
KALKULATOR – POMOCE DYDAKTYCZNE klasy 4-8 |
Z dniem 15 września 2022 ceny produktów ulegną zmianie i nastąpi aktualizacja cen w kalkulatorach.
ZOBACZ KATALOGI
Najczęściej zadawane pytania
![]() |
Jak wyglądają kryteria podziału 0,4% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2022 rok? |
![]() |
Czy JST ponosi jakieś koszty związane z dofinansowaniem MEiN? |
![]() |
Jakie warunki należy spełniać, aby otrzymać dofinansowanie na doposażenie pomieszczeń nowo wybudowanych lub świeżo zaadaptowanych sal lekcyjnych?
Kryterium V Dofinansowanie doposażenia publicznych szkół i placówek oświatowych, prowadzonych lub dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, w zakresie pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych budynkach oraz nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku adaptacji.
W ramach tego kryterium można uzyskać dofinansowanie w zakresie zakupu:
O środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej mogą ubiegać się wyłącznie jednostki samorządu terytorialnego. Wszelkie informacje dotyczące procesu ich realizacji udzielane są wyłącznie wnioskodawcom. Proponowane kwoty dofinansowania z tytułu poszczególnych kryteriów zostaną ustalone po dokonaniu weryfikacji wniosków (złożonych zgodnie z wymogami określonymi w kryteriach) w porozumieniu z Zespołem ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Należy podkreślić, że w odniesieniu do kryterium I, IV, V, VI i IX dofinansowanie z rezerwy będzie przysługiwało tylko tym jednostkom samorządu terytorialnego, w budżetach których w roku 2021 wykonanie wydatków bieżących na zadania oświatowe (wydatki bieżące klasyfikowane w działach 801 i 854 z wyłączeniem rozdziałów 80103, 80104, 80106, 80113) było nie niższe, niż przekazana w 2021 r. z budżetu państwa dla danej JST kwota części oświatowej subwencji ogólnej (pomniejszona o kwoty subwencji skalkulowanej z uwzględnieniem wag: P51, P52, P53, P66) i dotacji na zadania bieżące z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej (z wyłączeniem dotacji klasyfikowanych w rozdz. 80103, 80104, 80106, 80113). Przy wyliczaniu stopnia wykorzystania dochodów z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej i dotacji na zadania bieżące z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej za rok poprzedni nie będą uwzględniane otrzymane dotacje i wykonane wydatki przeznaczone na realizację projektów unijnych, tj. środki ujęte w paragrafach dochodów i wydatków klasyfikacji budżetowej z czwartą cyfrą „1”, „7” i „8”.
Z dofinansowania wyłącza się zakup pomocy dydaktycznych, który został dofinansowany z innych źródeł pochodzących z budżetu państwa.
Do wniosku należy dołączyć: - w przypadku pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych obiektach - pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu lub wstępny (końcowy) protokół odbioru; - w przypadku pomieszczeń do nauki zaadaptowanych z innych pomieszczeń szkolnych nie pełniących funkcji dydaktycznych - protokół odbioru robót - przykładowy wzór określa załącznik nr 3d; - wykaz zakupionego w roku bieżącym lub planowanego do zakupienia sprzętu szkolnego oraz pomocy dydaktycznych odrębnie dla każdego pomieszczenia, opiewający na kwotę wnioskowaną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3e.
Wzór wniosków określają załączniki nr 3a, 3b.
Zapoznaj się z wytycznymi na stronie MEiN – linkowanie do https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/kryteria-podzialu-rezerwy-czesci-oswiatowej-subwencji-ogolnej-na-rok-2022 |
![]() |
Gdzie należy złożyć dokumenty i w jakim terminie?
Wnioskodawca składa wniosek podpisany elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/ marszałka/starostę/ wójta lub osobę upoważnioną.
UWAGA: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP. Przy wysyłaniu korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP należy przygotować ePISMO w formie XML, które musi być opatrzone podpisem kwalifikowanym burmistrza/prezydenta/marszałka/starosty/wójta lub osoby upoważnionej. Adresy skrzynek podawczych MEiN: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/skrytka. W przypadkach awarii systemu ePUAP możliwe jest dostarczenie wniosku na adres email: sekretariat.dwst@mein.gov.pl
Terminy składania wniosków: - do dnia 31 maja 2022 r.; I tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w IV kwartale roku 2021 oraz w I kwartale 2022 r., - do dnia 4 października 2022 r.; II tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w II i III kwartale 2022 r. |
![]() |
Kiedy nastąpi podział rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022?
Zgodnie z art. 28 ust. 4 ww. ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego podział rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej następuje nie później niż do dnia 30 listopada każdego roku. Środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej przekazuje jednostkom samorządu terytorialnego minister właściwy do spraw finansów publicznych. W związku z powyższym w trakcie roku budżetowego minister właściwy do spraw oświaty i wychowania przekazuje sukcesywnie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wnioski (wraz z wymaganymi załącznikami) z propozycjami przyznania poszczególnym jednostkom samorządu terytorialnego kwot ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej, jednak nie później niż do 10 listopada 2022 roku, z wyjątkiem szczególnie uzasadnionych przypadków. |
![]() |
Do kiedy należy wydatkować i rozliczyć środki otrzymane z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022? |
![]() |
Jakie dokumenty należy złożyć?
Do wniosku należy dołączyć: - w przypadku pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych obiektach - pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu lub wstępny (końcowy) protokół odbioru; - w przypadku pomieszczeń do nauki zaadaptowanych z innych pomieszczeń szkolnych nie pełniących funkcji dydaktycznych - protokół odbioru robót - przykładowy wzór określa załącznik nr 3d; - wykaz zakupionego w roku bieżącym lub planowanego do zakupienia sprzętu szkolnego oraz pomocy dydaktycznych odrębnie dla każdego pomieszczenia, opiewający na kwotę wnioskowaną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3e.
Wzór wniosków określają załączniki nr 3a, 3b. |
![]() |
Jak uniknąć odrzucenia wniosku? - wysyłanie wniosków wyłącznie przez platformę ePUAP; - niewysyłanie tych samych wniosków przez ePUAP wielokrotnie jak również o niewysyłanie ich kopii w wersji papierowej pocztą tradycyjną, ponieważ opóźnia to proces ich rozpatrywania; - umieszczanie w nazwie składanego wniosku tytułu danego kryterium; - zamieszczanie danych kontaktowych do osób odpowiedzialnych bezpośrednio za kwestie formalne składanego wniosku.
Nie będą rozpatrywane wnioski: - nieposiadające wymaganych załączników; - złożone po wyznaczonym terminie - decyduje data wpływu do Ministerstwa Edukacji i Nauki; - z niepodpisanym elektronicznie pismem przewodnim i załącznikami; - niepoprawnie wypełnione (niezawierające wszystkich wymaganych danych, z niepoprawnie wprowadzonymi danymi).
W odniesieniu do wniosków z kryterium V – Wnioskodawca składa wniosek podpisany elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/ marszałka/starostę/ wójta lub osobę upoważnioną.
UWAGA: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP. Przy wysyłaniu korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP należy przygotować ePISMO w formie XML, które musi być opatrzone podpisem kwalifikowanym burmistrza/prezydenta/marszałka/starosty/wójta lub osoby upoważnionej. Adresy skrzynek podawczych MEiN: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/skrytka. W przypadkach awarii systemu ePUAP możliwe jest dostarczenie wniosku na adres email: sekretariat.dwst@mein.gov.pl
|
![]() |
Dlaczego Subwencje MEiN zrealizować z MAC?
|
POMOŻEMY CI W POZYSKANIU SUBWENCJI:
Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą i pomożemy uzyskać dofinansowanie dla Twojej placówki.