Polecam!
Dorota Warakomska

dziennikarka, aktywistka społeczna

Grafiki na nową www13.jpg
Grafiki na nową www13.jpg
253fe85dbd1a4b4cede4e34c9341deac512541cd.jpeg

Poznaj koncepcję serii

Cykl Wiedza o społeczeństwie, zgodnie z podstawą programową, służy kształtowaniu u uczniów postaw obywatelskich i prowspólnotowych. Sprzyja zdobywaniu wiedzy na temat kolejnych kręgów środowiskowych, z którymi styka się młody człowiek – od rodziny i szkoły, przez wspólnotę lokalną i regionalną, aż do wspólnot narodowej, państwowej i międzynarodowej. Umożliwia nabywanie i rozwijanie umiejętności współdziałania, komunikacji społecznej oraz rozpoznawania i rozwiązywania prostych problemów życia społecznego. Kształtuje postawy tolerancji, poszanowania praw człowieka i obywatela oraz odpowiedzialności za wspólne dziedzictwo narodowe i ogólnoświatowe.

Grupa MAC S.A. przeprasza ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. za nieoznaczenie źródła przy wykorzystanym fragmencie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o.: Polski patriota zna polską historię, ale nie musi płacić podatków, które zostało zamieszczone przez Grupę MAC S.A. w podręczniku dla klasy ósmej szkoły podstawowej pt. Wiedza o społeczeństwie na s. 137.

Zobacz co mówią o naszym cyklu

Dla mnie jako dziennikarki i aktywistki społecznej poszerzanie wiedzy o otaczającej nas rzeczywistości, znajomość procesów zachodzących w społeczeństwie, rozumienie przyczyn i skutków działań obywatelskich lub ich braku - to podstawa.

Dlatego zazdroszczę dzisiejszym uczennicom i uczniom, że mają dostęp do takich ciekawych i dobrze zrobionych podręczników, jak ten Wydawnictwa MAC Edukacja do wiedzy o społeczeństwie. Wierzę, że nauczyciele i nauczycielki będą dzięki niemu przygotowywać inspirujące lekcje, zachęcać młodzież do aktywności, do działania.

Zrozumienie tego, jak działa państwo, na czym polega proces legislacyjny, poznanie roli samorządu i tego, jak kształtuje się budżet obywatelski, jak działają organizacje pozarządowe, dlaczego różnorodność jest tak dobra, jak działa wspólnota, jak sprawy międzynarodowe przekładają się na nasz kraj – to wszystko pomoże młodym ludziom stać się później świadomymi obywatelami i obywatelkami.

Niezwykle ważne są dla mnie również prawa człowieka i etyka, poruszone w podręczniku. Doceniam zawarte w nim treści dotyczące komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji i występów publicznych oraz rzetelności i wiarygodności środków masowego przekazu. Podoba mi się podział tematów, ich logiczne uporządkowanie. Niezwykle pomocne są infografiki, ciekawe mapy, wykresy, schematy. Dobra kolorystyka.

W podręczniku jest dużo zdjęć ułatwiających zrozumienie treści tematu. Kolejne plusy to słowniczek na marginesie i treściwe podsumowania tematów. Bardzo doceniam także ciekawostki do każdego tematu i moduł "więcej na temat" oraz niezwykle moim zdaniem potrzebne nawiązania historyczne do omawianych treści dotyczących współczesności.

Aż chce się z takiego podręcznika uczyć!

Dorota Warakomska,
dziennikarka, aktywistka społeczna

Odkryj powody, dla których warto wybrać serię

wos01.png

Inspiruje nauczycieli i angażuje uczniów dzięki harmonijnemu połączeniu formy i treści, nowoczesności z tradycją, funkcjonalności z atrakcyjnym przedstawieniem materiału.

Zawiera przejrzyste schematy i tabele, liczne zdjęcia i ilustracje, czytelne mapy oraz atrakcyjne infografiki i wykresy, a także Linki do wiedzy, które wzbudzają zainteresowanie przedmiotem, ułatwiają pełniejsze zrozumienie zagadnień i wspierają analizę kluczowych treści edukacyjnych.

Umożliwia indywidualizację nauczania poprzez zastosowanie różnorodnych elementów dydaktycznych dostosowanych do potrzeb uczniów o różnych możliwościach edukacyjnych. Oferuje ciekawe materiały fakultatywne dla uczniów szczególnie zainteresowanych danym tematem.

Zapewnia wygodę korzystania dzięki przejrzystemu układowi treści, wyraźnemu oddzieleniu stałych elementów w obrębie tematu oraz wyróżnieniu najważniejszych informacji za pomocą koloru lub pogrubienia. Nawigację ułatwiają intuicyjne ikony, graficznie wydzielone moduły, ciekawostki, definicje i zróżnicowane ćwiczenia.
 

wos02.png

Różnorodne ćwiczenia – obejmujące zadania indywidualne, grupowe, z elementami samokształcenia oraz trudniejsze oznaczone gwiazdką – rozwijają kluczowe umiejętności oraz zachęcają uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji i pogłębiania zainteresowań.

Ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii pomagają kształcić umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w internecie, tworzenia prezentacji i projektów graficznych. Zadania zamieszczone w podsumowaniach działów zostały wzbogacone o zdjęcia, wykresy i ilustracje.

Moduł Ciekawe!, pojawiający się na marginesach, zawiera interesujące informacje uzupełniające tematy lekcji. Inspiruje do dalszego zgłębiania omawianych zagadnień. Popularyzuje wiedzę o Polsce, Europie i świecie.
 

wos03.png

Moduł Podejmij temat, mający formę polecenia umieszczonego na początku każdego tematu, angażuje uczniów do aktywnego udziału w lekcji. Odwołuje się do wiedzy i doświadczeń uczniów, wprowadzając ich w tematykę zajęć.

Moduł Więcej na temat zawiera treści dodatkowe, rozwijające zagadnienia związane z tematem zajęć. Jako materiał fakultatywny znajduje się na kolorowym tle.

Moduł Link do wiedzy zawiera treści, które sprzyjają indywidualizacji nauczania i urozmaicają tok narracji. Dzięki nim uczniowie mogą pogłębiać swoje zainteresowania. Każdy Link do wiedzy został opatrzony poleceniami, które kształcą umiejętności analizowania ilustracji i wyszukiwania informacji.
 

wos04.png

Przejrzyste schematy, czytelne tabele, zdjęcia oraz ilustracje stanowią wartościowe pomoce dydaktyczne – przekazują wiedzę w atrakcyjny sposób, ułatwiają zrozumienie zagadnień edukacyjnych oraz pomagają uporządkować materiał.

Liczne wykresy umożliwiają naukę analizy danych statystycznych, rozwijając umiejętności logicznego myślenia i interpretowania zjawisk społecznych.

Instrukcje Krok po kroku w przejrzysty sposób wskazują kolejne etapy pracy nad zadaniem. Pomagają uczniom lepiej zrozumieć materiał, rozwijają samodzielność i ułatwiają skuteczne przyswajanie wiedzy.
 

wos05.jpg

Przejrzysty, uporządkowany układ podręcznika ułatwia przyswajanie nowych treści. Nawigację wspomagają czytelne ikony oraz graficznie wyróżnione moduły, ciekawostki, definicje i ćwiczenia.

Definicje umieszczone na marginesach wyjaśniają trudniejsze pojęcia i sprawdzają się podczas szybkich powtórek. Dla lepszej widoczności zostały wyróżnione kolorem odpowiadającym temu użytemu w tekście głównym.

Infografiki uzupełniają i rozszerzają treści zawarte w tekście głównym, ułatwiają ich zapamiętywanie, uczą pracy z wykorzystaniem informacji przedstawionej w formie graficznej.
 

Zajrzyj do środka

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami okazowymi – fragmentem podręcznika i poradnika metodycznego.

dowiedz się więcej
wos_flip.png

Korzyści dla nauczyciela - dlaczego warto?

rozwoj.svg

Rozwijamy umiejętności

Czytelny układ treści, modułowość podręcznika i zastosowanie różnorodnych metod nauczania pozwala nauczycielom kształtować u uczniów kompetencje 4K: kreatywność, krytyczne myślenie, komunikację i kooperację.

forma.svg

Pomagamy zrozumieć

Zastosowanie przystępnego języka w połączeniu ze starannie wyselekcjonowanymi grafikami, zdjęciami i schematami sprawia, że nasze podręczniki są przyjazne i czytelne dla uczniów.

weryfikacja.svg

Utrwalamy wiedzę

Odpowiednio dobrane ćwiczenia i pytania po każdej jednostce tematycznej (W skrócie) oraz po każdym dziale (Podsumowanie działu) pomagają uczniom w utrwalaniu i powtarzaniu materiału, a nauczycieli wspierają w indywidualizacji nauczania.

bohaterowie.svg

Wspieramy i inspirujemy

Proponowany rozkład materiału pozwala na realizację wszystkich treści wyznaczonych przez podstawę programową, co daje nauczycielowi gwarancję spokojnej pracy. Umożliwia podział trudniejszych treści na dwie lekcje, wykorzystanie kart pracy, powtórzenie materiału oraz przeprowadzenie sprawdzianu po każdym dziale. Pozostały czas można przeznaczyć na dodatkowe aktywności edukacyjne – z wykorzystaniem materiałów dostępnych na platformie MAC Stref@.

Sprawdź, jaką obudowę przygotowaliśmy dla nauczyciela

dla_nauczyciela_icon.svg

Dla nauczyciela

  • 880854_WOS metodyka klasa 8_okladka.png
    Przewodnik metodyczny
    Przewodnik metodyczny
    Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in.: program nauczania, rozkład materiału, wymagania edukacyjne, scenariusze lekcji, karty pracy, sprawdziany.
  • multibook.jpg
    Multibook
    Multibook
    Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka WOS jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.

    Korzyści dla ucznia – dlaczego warto?

    edukacja.svg

    Wzbudzamy ciekawość

    Formuła narracji poszukującej, modułowość treści, a także pytania inicjujące na stronach działowych pozwalają zaciekawić ucznia tematem, zaangażować go w aktywny udział w lekcji oraz umożliwiają mu identyfikowanie się z poznawanymi treściami.

    rozwoj.svg

    Rozwijamy zainteresowania

    Wyraźnie wydzielone treści dodatkowe (Ciekawe!, Więcej na temat, Link do wiedzy), rozszerzające treści z podstawy programowej, rozwijają zainteresowania uczniów oraz inspirują do poszerzania wiedzy.

    tresci.svg

    Stawiamy na wiedzę praktyczną

    Samodzielnie wykonywanie zadań, doświadczanie i eksperymentowanie wspomaga uczniów w zdobywaniu nowych wiadomości oraz rozwijaniu umiejętności, a akcent na praktyczne wykorzystanie wiedzy w życiu codziennym gwarantuje pełny sukces edukacyjny.

    wspolpraca_fioletowy.svg

    Zachęcamy do działania

    Proponowany rozkład materiału pozwala na realizację wszystkich treści wyznaczonych przez podstawę programową, co daje nauczycielowi gwarancję spokojnej pracy. Umożliwia podział trudniejszych treści na dwie lekcje, wykorzystanie kart pracy, powtórzenie materiału oraz przeprowadzenie sprawdzianu po każdym dziale. Pozostały czas można przeznaczyć na dodatkowe aktywności edukacyjne – z wykorzystaniem materiałów dostępnych na platformie MAC Stref@.

    Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia

    dla_dziecka_icon.svg

    Dla ucznia

    Numer dopuszczenia MEN - 1122/2021
    880852_wos_podrecznik_kl8_okladka.png
    Podręcznik
    Podręcznik
    Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę WOS.

    Poznaj autorów cyklu

    • Konstanty Adam Wojtaszczyk

      Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1975). Doktor nauk politycznych (1979). Doktor habilitowany (1989). Profesor (1997). Od 1975 roku pracownik Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 1998–2001 dyrektor tej placówki. Kierownik Katedry Prawa i Instytucji Unii Europejskiej na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.

    • Jolanta Itrich-Drabarek

      Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych UW (1986). Doktor nauk humanistycznych (1990). Doktor habilitowany nauk społecznych, profesor zwyczajny (2018), politolog. Dyrektor Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego.

    • Izabela Malinowska

      Magister prawa (1978), doktor nauk humanistycznych (1986), doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce (2008), profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Warszawskiego (2010), profesor tytularny w zakresie nauk społecznych (2015). Pracownik Katedry Nauki o Państwie i Administracji Publicznej Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
    • Ewa Marciniak

      Doktor habilitowany nauk społecznych w dziedzinie nauki o polityce, pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego – zajmuje się psychologicznymi aspektami komunikacji społecznej i zachowaniami politycznymi (uwarunkowania aktywności politycznej i społecznej, kształtowanie wizerunku i autoprezentacje, style komunikowania się w przestrzeni publicznej).
    • Tomasz Słomka

      Doktor habilitowany nauk społecznych, politolog ustrojoznawca, adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (Zakład Systemów Politycznych) oraz wykładowca w Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (1996).
    • Ewa Stasiak-Jazukiewicz

      Profesor nauk społecznych, politolog, medioznawca, kierownik Katedry Polityk Unii Europejskiej Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka publikacji z zakresu systemów medialnych, polityki medialnej i polityki informacyjnej.

    • Jarosław Szczepański

      Doktor prawa (2016), nauk o polityce i administracji (2019), pracownik badawczo-dydaktyczny Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW. W latach 2016– 2017 prodziekan do spraw naukowych na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego ASzWoj, od 2017 r. prezes zarządu Fundacji Instytut Nauki o Polityce.
    • Piotr Tosiek

      Doktor habilitowany nauk społecznych, politolog i prawnik, adiunkt w Katedrze Prawa i Instytucji Unii Europejskiej Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
    • Jacek Wojnicki

      Profesor nauk społecznych, politolog, ustrojoznawca, kierownik Katedry Systemów Politycznych UW, pracownik Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.

      Znajdź swojego konsultanta oświatowego

      862c5bc8ca195480735d959e26fc1e837a52be26.png

      Sprawdź NOWY Generator Zadań od Wydawnictwa MAC Edukacja!

      Sprawdź
      Mask Group 129@2x.png