KLASA 4
Numer dopuszczenia MEN - 889/1/2017 - dla cz. 1
Numer dopuszczenia MEN - 889/2/2017 - dla cz. 2
KLASA 5
Numer dopuszczenia MEN - 889/3,4/2018 - dla cz. 1 i 2
Cykl publikacji Matematyka został opracowany tak, aby uczeń mógł dzięki niemu i z pomocą nauczyciela zdobywać nowe wiadomości i umiejętności, następnie je utrwalać i wykorzystywać do rozwiązywania różnych problemów. Dodatkowo konstrukcja publikacji zakłada, że uczeń na początku lekcji jest zachęcony do niej poprzez ciekawe wprowadzenie do zagadnienia na podstawie posiadanej już wiedzy. Następnie, podążając wspólnie z klasą i nauczycielem, uczeń odkrywa kolejne etapy nowego zagadnienia.
AUTORZY
Jolanta Borzyszkowska
Nauczycielka matematyki i informatyki w szkołach podstawowych oraz ponadgimnazjalnych. Absolwentka kursów i szkoleń dotyczących dydaktyki uczonych przedmiotów. Inicjatorka i realizatorka wielu imprez i konkursów związanych z naukami ścisłymi, wymagających twórczego i logicznego myślenia. Współautorka serii Matematyka Europejczyka wydawnictwa Helion.
Maria Stolarska-Walkowiak
Nauczycielka matematyki i informatyki w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Współautorka serii Matematyka Europejczyka wydawnictwa Helion.
MATEMATYKA
Zobacz zupełnie nową koncepcję podręczników
ZOBACZ POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO WYBRAĆ SERIĘ

Ułatwia zrozumienie treści matematycznych poprzez zastosowanie prostego, przystępnego i zrozumiałego dla uczniów języka.
Kolorowa szata graficzna zaciekawia ucznia matematyką i pobudza do aktywnego uczenia się.
Budowa podręcznika jest logiczna i przejrzysta. Najważniejsze treści są wyróżnione w odpowiedni sposób.
Układ treści: teoria, przykład i ćwiczenie, ułatwia uczniom samodzielną naukę.
Niektóre treści zostały zilustrowane dialogiem dzieci używających języka potocznego. Dopiero po takim wstępie zostaje wprowadzona formalna definicja czy reguła.
Przystępny język sprawia, że podręcznik jest zrozumiały dla uczniów.

Prezentuje praktyczne zastosowania matematyki, stąd dużo treści i zadań nawiązujących do różnych dziedzin życia ucznia, takich jak: nauka, sport, zakupy, planowanie czasu, nowoczesne technologie.
Aby pokazać, że matematyka może też służyć rozrywce, zamieszczono materiały fakultatywne zachęcające do poszukiwania takiego sposobu spędzania wolnego czasu.
Moduł Podejmij temat, zamieszczony na początku każdej lekcji, odwołuje się do doświadczeń dziecka i łagodnie wprowadza je w nowe treści.
Treści nawiązują do różnych dziedzin życia i pokazują zastosowania matematyki w życiu codziennym.

Pomaga w indywidualizacji nauczania poprzez dużą liczbę zadań o różnym stopniu trudności oraz specjalne rozwiązania metodyczne, tak aby każde dziecko mogło rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania.
Moduł Więcej na temat zawiera proste treści rozszerzające omawiane zagadnienie.
Podręcznik zawiera zadania o różnym stopniu trudności, co umożliwia ich dobór do predyspozycji poszczególnych uczniów.
Podręcznik odwołuje się do różnych sposobów uczenia się, powtarzania i zapamiętywania, m.in. zapamiętywania przez obraz.

Pozwala uczniom zapoznać się ze zróżnicowanymi typami zadań oraz odpowiednio je przećwiczyć, dzięki licznym przykładom zadań – otwartych i zamkniętych.
Podręcznik zawiera również dużo zadań, które wykorzystują internet jako źródło informacji.
Podręcznik zawiera zadania otwarte i zadania zamknięte oraz zabawne łamigłówki. W zeszycie ćwiczeń uczeń znajdzie wiele innych typów zadań (np. na dobieranie, na uzupełnianie, kolorowanki, krzyżówki).