Fizyka

Cykl do klas 7-8 szkoły podstawowej

Grafiki na nową www12.jpg
Grafiki na nową www12.jpg
fizyka_mockupy.png

Poznaj koncepcję serii

Seria Fizyka dla klas 7 i 8 w przystępny, zrozumiały sposób wprowadza uczniów w świat zjawisk fizycznych. Seria przedstawia kolejne zagadnienia, zaczynając od przykładów prostych i stopniowo przechodząc do zagadnień bardziej złożonych i trudniejszych. Uczniowie poszukują odpowiedzi na pytania z fizyki, wykonując różnorodne doświadczenia. 

Liczne opisy, przykłady i ćwiczenia kształtują ich zdolność analizy i wyciągania wniosków. Zadania rozwijają umiejętności obliczeniowe i uczą rozwiązywania problemów.
 

Odkryj powody, dla których warto wybrać serię

fizyka_03.jpg

Inspiruje nauczycieli oraz pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem, dzięki temu, że w przyjazny i zrozumiały sposób wprowadza uczniów w świat fizyki: uczy stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi, kształci umiejętności obserwowania i przeprowadzania doświadczeń. 

Rozbudza ciekawość poznawczą uczniów poprzez rozpoczynanie każdego tematu lekcji modułem Podejmij temat – z intrygującą ilustracją bądź z pytaniami skłaniającymi uczniów do wypowiedzi i dzielenia się swoimi doświadczeniami z życia codziennego w połączeniu z eksperymentalną stroną fizyki, na którą w podręczniku położny jest duży nacisk.

Zapewnia wygodę korzystania dzięki klarownemu podziałowi: ważne treści są wyróżnione w tekście głównym kolorem lub pogrubieniem, wyjaśnienia (np. terminów) są zamieszczone na marginesach, a także dzięki wyraźnemu oddzieleniu kolejnych segmentów lekcji. Najważniejsze treści konieczne do przyswojenia są wyróżnione kolorem tła – dzięki temu uczniowie z łatwością odnajdują ważne informacje.

Termodynamika jest omawiana w klasie 8 – to sprawia, że podręcznik w klasie 7 nie jest przeładowany. W podręczniku do klasy 8 na początku jest powtórzenie wiadomości z klasy 7.
 

fizyka_01.jpg

Doświadczenia i eksperymenty zachęcają do poszukiwania odpowiedzi na pytania z dziedziny fizyki oraz zdobywania wiedzy przez własne odkrycia.

Kompletne instrukcje doświadczeń wzbogacone zdjęciami lub schematami kształcą zdolność ich analizy oraz umiejętność wyciągania wniosków, ułatwiają uczniom przeprowadzenie doświadczeń.

Umożliwiają samodzielne opisywanie rzeczywistości, przez co uczniowie silniej identyfikują się z poznanymi treściami.

Do większości tematów jest przygotowana propozycja co najmniej jednego doświadczenia.

W multibookach do każdego doświadczenia z podręcznika jest nagrany film instruktażowy. Ułatwia to realizację treści w salach bez zaplecza chemicznego.

fizyka_02.jpg

Kompletne instrukcje szczegółowo pokazują, jak przeprowadzić doświadczenie.

Moduł Krok po kroku to instrukcje pomagające w zdobyciu ważnych umiejętności przydatnych również na co dzień. Wskazują w punktach kolejne etapy wykonywanego działania.

Tematy lekcji, które wymagają obliczeń, zawierają liczne przykłady wyjaśniające kolejne etapy, jak należy wykonać obliczenia. Przykłady są zilustrowane wykresami oraz schematami, które wyjaśniają treści.

fizyka_01.jpg

Moduł Podejmij temat, zamieszczony na początku każdej lekcji, z ilustracją bądź pytaniami skłania uczniów do wypowiedzi i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Moduł W skrócie pozwala przygotować uporządkowaną notatkę z tematu i szybko powtórzyć wiadomości przed sprawdzianem.

Definicje na marginesie – uczniowie bez trudu odnajdują ważne informacje.

Uwaga na marginesie oznaczona żarówką podkreśla kluczowe informacje w treści głównej, przy których się znajduje. 

Schematy, infografiki pomagają w usystematyzowaniu wiedzy ucznia, wspierają myślenie przyczynowo-skutkowe.

Ikony i symbole umieszczone przy poleceniach pozwalają szybko zorientować się, jaki charakter ma dane zadanie (praca w grupie, zadanie z gwiazdką – trudniejsze).
 

fizyka_01.jpg

Materiał ilustracyjny sprzyja lepszemu zrozumieniu przedstawionych treści, są nośnikiem treści logicznie powiązanym z tekstem.

Pytania do ilustracji rozwijają spostrzegawczość, kształcą zdolność analizy ilustracji, skłaniają do samodzielnego myślenia.

Moduł Link do wiedzy to atrakcyjnie ilustrowany materiał fakultatywny, który zachęca uczniów do rozwijania zainteresowania przedmiotem.
 

Zajrzyj do środka

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami okazowymi – fragmentem podręcznika, zeszytu ćwiczeń i poradnika metodycznego.

dowiedz się więcej
flip_fizyka.png

Korzyści dla nauczyciela - dlaczego warto?

rozwoj.svg

Rozwijamy umiejętności

Czytelny układ treści, modułowość podręcznika i zastosowanie różnorodnych metod nauczania pozwala nauczycielom kształtować u uczniów kompetencje 4K: kreatywność, krytyczne myślenie, komunikację i kooperację.

forma.svg

Pomagamy zrozumieć

Zastosowanie krótkich zdań, przystępnego języka w połączeniu ze starannie wyselekcjonowanymi grafikami, zdjęciami i schematami sprawia, że nasze podręczniki są przyjazne i czytelne dla uczniów.

weryfikacja.svg

Utrwalamy wiedzę

Odpowiednio dobrane ćwiczenia, zadania i pytania po każdej jednostce tematycznej (W skrócie) oraz po każdym dziale (Podsumowanie działu) pomagają uczniom w utrwalaniu i powtarzaniu materiału, a nauczycieli wspierają w indywidualizacji nauczania.

bohaterowie.svg

Wspieramy i inspirujemy

Rozkład materiału umożliwia realizację treści wyznaczonych przez podstawę programową w 80% czasu lekcyjnego, co stanowi gwarancję spokojnego omawiania treści. Pozostały czas można przeznaczyć na dodatkowe aktywności edukacyjne – z wykorzystaniem materiałów dostępnych na platformie MAC Stref@.

Sprawdź, jaką obudowę przygotowaliśmy dla nauczyciela

dla_nauczyciela_icon.svg

Dla nauczyciela

  • 881417_fizyka_metodyka_kl7_000_OKLADKA.png
    Przewodnik metodyczny
    Przewodnik metodyczny
    Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in. rozkład materiału, wymagania edukacyjne, scenariusze lekcji.
  • multibook.jpg
    Multibook
    Multibook
    Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka fizyki jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.
    dla_nauczyciela_icon.svg

    Dla nauczyciela

    • fizyka_metodyka_kl8_OKLADKA.png
      Przewodnik metodyczny
      Przewodnik metodyczny
      Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in. rozkład materiału, wymagania edukacyjne, scenariusze lekcji.
    • multibook.jpg
      Multibook
      Multibook
      Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka fizyki jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.

      Korzyści dla ucznia – dlaczego warto?

      edukacja.svg

      Wzbudzamy ciekawość

      Formuła narracji poszukującej, modułowość treści, a także pytania inicjujące na stronach działowych pozwalają zaciekawić ucznia tematem, zaangażować go w aktywny udział w lekcji oraz umożliwiają mu identyfikowanie się z poznawanymi treściami.

      rozwoj.svg

      Rozwijamy zainteresowania

      Wyraźnie wydzielone treści dodatkowe (Ciekawe!, Więcej na temat, Link do wiedzy), rozszerzające treści z podstawy programowej, rozwijają zainteresowania uczniów oraz inspirują do poszerzania wiedzy.

      tresci.svg

      Stawiamy na wiedzę praktyczną

      Samodzielnie wykonywanie zadań, doświadczanie i eksperymentowanie wspomaga uczniów w zdobywaniu nowych wiadomości oraz rozwijaniu umiejętności, a akcent na praktyczne wykorzystanie wiedzy w życiu codziennym gwarantuje pełny sukces edukacyjny.

      wspolpraca_fioletowy.svg

      Zachęcamy do działania

      Zeszyty ćwiczeń są doskonałym uzupełnieniem podręczników – sprawdzają wiedzę zdobytą na lekcjach, rozwijają i utrwalają ważne umiejętności. Zawierają ćwiczenia zróżnicowane pod względem formy i stopnia trudności, co umożliwia indywidualizację nauczania.

      Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia

      dla_dziecka_icon.svg

      Dla ucznia

      Nr dopuszczenia MEN: 1108/1/2020
      • 881413_fizyka kl 7 okladka podrecznik.png
        Podręcznik
        Podręcznik
        Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę fizyki.
      • 881415_FIZYKA_zeszyt_cwiczen_kl_7_okladka.png
        Zeszyt ćwiczeń
        Zeszyt ćwiczeń
        Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają procesy nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
      • zbior_zadsan_fiz.png
        Publikacja dodatkowa Zbiór zadań. Klasy 7-8
        Publikacja dodatkowa Zbiór zadań. Klasy 7-8
        Zbiór zadań jest źródłem dodatkowych ćwiczeń zróżnicowanych pod względem formy i stopnia trudności. Urozmaicone zadania stanowią dla nauczyciela wsparcie w pracy z uczniami o różnych predyspozycjach. Zbiór zadań umożliwia doskonalenie umiejętności fizycznych uczniów i zachęca do rozwiązywania zadań.
        dla_dziecka_icon.svg

        Dla ucznia

        Numer dopuszczenia MEN - 1108/2/2021
        • _fizyka kl 8 okladka podrecznik.png
          Podręcznik
          Podręcznik
          Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę fizyki.
        • fizyka cwiczenia 8 okladka.png
          Zeszyt ćwiczeń
          Zeszyt ćwiczeń
          Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają procesy nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
        • zbior_zadsan_fiz.png
          Publikacja dodatkowa Zbiór zadań. Klasy 7-8
          Publikacja dodatkowa Zbiór zadań. Klasy 7-8
          Zbiór zadań jest źródłem dodatkowych ćwiczeń zróżnicowanych pod względem formy i stopnia trudności. Urozmaicone zadania stanowią dla nauczyciela wsparcie w pracy z uczniami o różnych predyspozycjach. Zbiór zadań umożliwia doskonalenie umiejętności fizycznych uczniów i zachęca do rozwiązywania zadań.

          Poznaj autorów cyklu

          • mgr Grażyna Barna

            Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Pedagogiczny), Wydział Pedagogiczny, kierunek – wychowanie plastyczne. Nauczyciel dyplomowany przedmiotu plastyka. Pracowała w szkole podstawowej i w gimnazjum. Autorka i współautorka plastycznych publikacji edukacyjnych w zakresie edukacji przedszkolnej, szkoły podstawowej i gimnazjum. Redaktor merytoryczny projektów wydawniczych w wydawnictwie MAC Edukacja. Aktywność twórczą realizuje w dziedzinie rysunku i malarstwa.

          • mgr Ryszard Dusza

            Ukończył fizykę z chemią w Łodzi oraz studia magisterskie w Instytucie Chemii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach. Dyplomowany nauczyciel fizyki z 45-letnim stażem pracy w szkole podstawowej i gimnazjum. W swojej karierze zawodowej przygotowywał z powodzeniem bardzo wielu uczniów do ważnych konkursów fizycznych. Współautor serii Eureka 2000 NOWA.
          • mgr Jolanta Fornalska

            Ukończyła studia w Instytucie Fizyki Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach. Dyplomowany nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Wśród jej wychowanków jest duże grono finalistów i laureatów konkursów fizycznych. Współautorka serii Eureka 2000 NOWA.
          • mgr Leszek Krupiński

            Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nauczyciel fizyki z długim stażem pracy w szkole podstawowej i gimnazjum. W latach 1982–2001 doradca metodyczny nauczycieli oraz przewodniczący konkursu przedmiotowego z fizyki w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Promotor reformy oświaty i uczestnik programu „Kreator”. Współautor serii Eureka 2000 NOWA.
          • dr Małgorzata Wysocka-Kunisz

            Dydaktyk fizyki, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Autorka prac naukowych, publikacji edukacyjnych dla uczniów i nauczycieli oraz programów kształcenia na studiach dziennych i podyplomowych. Redaktor merytoryczny i recenzent podręczników oraz materiałów dydaktycznych z zakresu fizyki i przyrody. Popularyzatorka fizyki, organizatorka przedsięwzięć promujących fizykę, od lat prowadząca systematyczne pokazy dla dzieci i młodzieży w Instytucie Fizyki UJK. Konsultant merytoryczno-dydaktyczny serii Eureka 2000 NOWA.

            Znajdź swojego konsultanta oświatowego

            862c5bc8ca195480735d959e26fc1e837a52be26.png

            Sprawdź NOWY Generator Zadań od Wydawnictwa MAC Edukacja!

            Sprawdź
            Mask Group 129@2x.png