Geografia

Cykl do klas 5-8 szkoły podstawowej

Grafiki na nową www10.jpg
Grafiki na nową www10.jpg
geografia_mockupy.png


Poznaj koncepcję serii

Seria Geografia jest przeznaczona dla uczniów klas 5–8. Zakres treści jest zgodny z podstawą programową, a proponowane metody pracy – z nowoczesnymi metodami nauczania.

W podręczniku autorzy zwracają uwagę na kształcenie kreatywne, twórcze, pobudzające uczniów do samodzielnej pracy, głównie poprzez zachęcanie ich do wykonywania zadań i poleceń wstępnych (Podejmij temat) na początku lekcji, śródlekcyjnych w trakcie zajęć (liczne ćwiczenia odwołujące się do ilustracji) oraz podsumowujących – na koniec lekcji. Instrukcje Krok po kroku oraz opisy doświadczeń (Przekonaj się!) pomagają nabywać umiejętności niezbędne w dalszych etapach edukacji i w życiu codziennym.

Duża liczba fotografii ułatwia zrozumienie treści oraz rozbudzenie w uczniach zainteresowania geografią. Prezentowane mapy i skorelowane z nimi zadania ułatwiają doskonalenie umiejętności orientowania się w przestrzeni geograficznej. Odwołania do sposobów życia mieszkańców w różnych częściach Polski i świata skłaniają do refleksyjnego myślenia, a nawiązania do wspólnego dziedzictwa przyrody i kultury – uczą dostrzegania piękna otaczającego świata.

Zobacz, co ciekawego przygotowaliśmy

Świat jeszcze nigdy nie był tak blisko do odkrycia! Zobacz, jak nauka geografii może być ciekawa! Obejrzyj wersję cyfrową i zamów drukowany egzemplarz okazowy

Ucz geografii razem z MAC

Odkryj powody, dla których warto wybrać serię

geografia_02.jpg

Inspiruje nauczycieli oraz pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem, dzięki temu, że w przyjazny i zrozumiały sposób wprowadza uczniów w świat wiedzy geograficznej: uczy stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi, kształci umiejętności obserwowania i przeprowadzania doświadczeń.

Rozbudza ciekawość poznawczą uczniów poprzez zamieszczenie w każdym temacie dużej liczby fotografii oraz rozpoczynanie każdego tematu lekcji modułem Podejmij temat – z intrygującą ilustracją bądź z pytaniami skłaniającymi uczniów do wypowiedzi i dzielenia się swoimi doświadczeniami z życia codziennego

Zapewnia wygodę korzystania dzięki klarownemu podziałowi: ważne treści są wyróżnione w tekście głównym kolorem lub pogrubieniem, wyjaśnienia (np. terminów) są zamieszczone na marginesach, a także dzięki wyraźnemu oddzieleniu kolejnych segmentów lekcji. Ograniczony na danym etapie zestaw pojęć i nazw geograficznych powoduje, że podręcznik nie jest przeładowany niepotrzebną terminologią.

Odwołania do sposobów życia mieszkańców w różnych częściach Polski i świata skłaniają do refleksyjnego myślenia, a nawiązania do wspólnego dziedzictwa przyrody i kultury – uczą dostrzegania piękna otaczającego świata.

geografia_02.jpg

Mapy lub odniesienia do map w atlasie i map cyfrowych jako element samodzielnej pracy ucznia zamieszczone są w wszystkich tematach.

Odpowiednio sformułowane polecenia do map umożliwiają uczniowi nabycie umiejętności orientowania się w przestrzeni geograficznej.

Mapy na końcu podręczników mogą zastępować mapy z atlasu.

geografia_01.jpg

Ciekawostki uzupełniają temat lekcji oraz inspirują do samodzielnego zgłębiania tematu.

Więcej na temat to teksty dodatkowe rozwijające i dopełniające zagadnienia omawiane w temacie.

Linki do wiedzy to dodatkowe materiały źródłowe wsparte poleceniami do tekstu, a w połączeniu z atrakcyjną szatą graficzną zachęcają uczniów do rozwijania zainteresowań geografią oraz rozbudzają ciekawość poznawczą. 

 

geografia_03.jpg

Moduł Podejmij temat, zamieszczony na początku każdej lekcji, z ilustracją bądź pytaniami skłania uczniów do wypowiedzi i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Moduł W skrócie pozwala przygotować uporządkowaną notatkę z tematu i szybko powtórzyć wiadomości przed sprawdzianem.

Definicje na marginesie – uczniowie bez trudu odnajdują ważne informacje.

Schematy, infografiki pomagają w usystematyzowaniu wiedzy ucznia.

Ikony i symbole umieszczone przy poleceniach pozwalają szybko zorientować się, jaki charakter ma dane zadanie (praca w grupie, zadanie z gwiazdką – trudniejsze).
 

geografia_01.jpg

Ilustracje to bogaty i różnorodny nośnik treści edukacyjnych – są ściśle powiązane z tekstem: obrazują tekst, uzupełniają i rozszerzają.

Pytania do ilustracji rozwijają spostrzegawczość, kształcą zdolność analizy ilustracji, skłaniają do samodzielnego myślenia.

Zajrzyj do środka

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami okazowymi – fragmentem podręcznika, zeszytu ćwiczeń i poradnika metodycznego.

dowiedz się więcej
flip_geografia.png

Korzyści dla nauczyciela - dlaczego warto?

rozwoj.svg

Rozwijamy umiejętności

Czytelny układ treści, modułowość podręcznika i zastosowanie różnorodnych metod nauczania pozwala nauczycielom kształtować u uczniów kompetencje 4K: kreatywność, krytyczne myślenie, komunikację i kooperację.

forma.svg

Pomagamy zrozumieć

Zastosowanie krótkich zdań, przystępnego języka w połączeniu ze starannie wyselekcjonowanymi grafikami, zdjęciami i schematami sprawia, że nasze podręczniki są przyjazne i czytelne dla uczniów.

weryfikacja.svg

Utrwalamy wiedzę

Odpowiednio dobrane ćwiczenia, zadania i pytania po każdej jednostce tematycznej (W skrócie) oraz po każdym dziale (Podsumowanie działu) pomagają uczniom w utrwalaniu i powtarzaniu materiału, a nauczycieli wspierają w indywidualizacji nauczania.

bohaterowie.svg

Wspieramy i inspirujemy

Rozkład materiału umożliwia realizację treści wyznaczonych przez podstawę programową w 80% czasu lekcyjnego, co stanowi gwarancję spokojnego omawiania treści. Pozostały czas można przeznaczyć na dodatkowe aktywności edukacyjne – z wykorzystaniem materiałów dostępnych na platformie MAC Stref@.

Sprawdź, jaką obudowę przygotowaliśmy dla nauczyciela

dla_nauczyciela_icon.svg

Dla nauczyciela

  • 880817_metodyka_geografia_kl 5 okladka.png
    Przewodnik metodyczny
    Przewodnik metodyczny
    Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne, stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in.: rozkład materiału, plany wynikowe, scenariusze wybranych lekcji.
  • multibook.jpg
    Multibook
    Multibook
    Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.
    dla_nauczyciela_icon.svg

    Dla nauczyciela

    • 881345_geografia_kl6_okladka_przewodnik.png
      Przewodnik metodyczny
      Przewodnik metodyczny
      Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne, stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in.: rozkład materiału, plany wynikowe, scenariusze wybranych lekcji.
    • multibook.jpg
      Multibook
      Multibook
      Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.
      dla_nauczyciela_icon.svg

      Dla nauczyciela

      • 883690_geografia_kl7_okladka_przewodnik_wyd II.png
        Przewodnik metodyczny
        Przewodnik metodyczny
        Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne, stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in.: rozkład materiału, plany wynikowe, scenariusze wybranych lekcji.
      • multibook.jpg
        Multibook
        Multibook
        Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.
        dla_nauczyciela_icon.svg

        Dla nauczyciela

        • geografia_kl8_okladka_przewodnik.png
          Przewodnik metodyczny
          Przewodnik metodyczny
          Publikacja zawiera liczne materiały dydaktyczne, stanowiące wsparcie dla nauczycieli w codziennej pracy. Zostały w niej umieszczone m.in.: rozkład materiału, plany wynikowe, scenariusze wybranych lekcji.
        • multibook.jpg
          Multibook
          Multibook
          Podręcznik w wersji cyfrowej, wzbogacony atrakcyjnymi zasobami multimedialnymi, np.: pokazami slajdów, ćwiczeniami interaktywnymi, filmami. Taka forma przedstawiania treści jest bliska uczniom, dzięki czemu nauka jest bardziej atrakcyjna i sprzyja zrozumieniu zaprezentowanych zagadnień.

          Korzyści dla ucznia – dlaczego warto?

          edukacja.svg

          Wzbudzamy ciekawość

          Formuła narracji poszukującej, modułowość treści, a także pytania inicjujące na stronach działowych oraz na początku każdego tematu w Podejmij temat pozwalają zaciekawić ucznia tematem, zaangażować go w aktywny udział w lekcji oraz umożliwiają mu identyfikowanie się z poznawanymi treściami.

          rozwoj.svg

          Rozwijamy zainteresowania

          Wyraźnie wydzielone treści dodatkowe (Ciekawe!, Więcej na temat, Link do wiedzy), rozszerzające treści z podstawy programowej, rozwijają zainteresowania uczniów oraz inspirują do poszerzania wiedzy.

          tresci.svg

          Stawiamy na doświadczenia

          Samodzielnie wykonywanie zadań, doświadczanie i eksperymentowanie wspomaga uczniów w zdobywaniu nowych wiadomości oraz rozwijaniu umiejętności, a akcent na praktyczne wykorzystanie wiedzy w życiu codziennym gwarantuje pełny sukces edukacyjny.

          wspolpraca_fioletowy.svg

          Zachęcamy do działania

          Zeszyty ćwiczeń są doskonałym uzupełnieniem podręczników – sprawdzają wiedzę zdobytą na lekcjach, rozwijają i utrwalają ważne umiejętności. Zawierają ćwiczenia zróżnicowane pod względem formy i stopnia trudności, co umożliwia indywidualizację nauczania.

          Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia

          dla_dziecka_icon.svg

          Dla ucznia

          Numer dopuszczenia MEN - 927/1/2018
          • 880815_geografia_kl5_okladka.png
            Podręcznik
            Podręcznik
            Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę geografii. Dzięki zachowaniu właściwych proporcji tekstu do ilustracji publikacja ta jest przyjazna dziecku.
          • 880816_geografia cwiczenia klasa 5_okladka.png
            Zeszyt ćwiczeń
            Zeszyt ćwiczeń
            Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają proces nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
          • 881105 _altas geograficzny 5-8_okladka_lifting 2023.png
            Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
            Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
            Publikacja przygotowana przez eksperta w dziedzinie kartografii - firmę DEMART, zawiera aktualne informacje zarówno o Polsce, jak i o świecie. Kilkaset map wzbogacono najnowszymi danymi statystycznymi i charakterystykami społeczno-gospodarczymi. Uwzględniono również obraz środowiska naturalnego, walory turystyczne, analizy przyrodnicze, gospodarcze i społeczne. Całość stanowi wspaniałe wzbogacenie lekcji geografii.
            dla_dziecka_icon.svg

            Dla ucznia

            Numer dopuszczenia MEN - 927/2/2019
            • 881340_geografia_kl6_okladka.png
              Podręcznik
              Podręcznik
              Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę geografii. Dzięki zachowaniu właściwych proporcji tekstu do ilustracji publikacja ta jest przyjazna dziecku.
            • 881343_cwiczenia_okladkaklasa6.png
              Zeszyt ćwiczeń
              Zeszyt ćwiczeń
              Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają proces nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
            • 881105 _altas geograficzny 5-8_okladka_lifting 2023.png
              Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
              Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
              Publikacja przygotowana przez eksperta w dziedzinie kartografii - firmę DEMART, zawiera aktualne informacje zarówno o Polsce, jak i o świecie. Kilkaset map wzbogacono najnowszymi danymi statystycznymi i charakterystykami społeczno-gospodarczymi. Uwzględniono również obraz środowiska naturalnego, walory turystyczne, analizy przyrodnicze, gospodarcze i społeczne. Całość stanowi wspaniałe wzbogacenie lekcji geografii.
              dla_dziecka_icon.svg

              Dla ucznia

              Numer dopuszczenia MEN - 927/3/2022/z1
              • 883352_geografia_kl 7_podrecznik okladka.png
                Podręcznik
                Podręcznik
                Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę geografii. Dzięki zachowaniu właściwych proporcji tekstu do ilustracji publikacja ta jest przyjazna dziecku.
              • 883689_geografia kl 7 cwiczenia 2023 okladka.png
                Zeszyt ćwiczeń
                Zeszyt ćwiczeń
                Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają proces nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
              • 881105 _altas geograficzny 5-8_okladka_lifting 2023.png
                Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
                Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
                Publikacja przygotowana przez eksperta w dziedzinie kartografii - firmę DEMART, zawiera aktualne informacje zarówno o Polsce, jak i o świecie. Kilkaset map wzbogacono najnowszymi danymi statystycznymi i charakterystykami społeczno-gospodarczymi. Uwzględniono również obraz środowiska naturalnego, walory turystyczne, analizy przyrodnicze, gospodarcze i społeczne. Całość stanowi wspaniałe wzbogacenie lekcji geografii.
                dla_dziecka_icon.svg

                Dla ucznia

                Numer dopuszczenia MEN - 927/4/2021
                • _geografia_kl 8 okladka.png
                  Podręcznik
                  Podręcznik
                  Podstawowe narzędzie pracy nauczyciela i ucznia. Starannie zaprojektowana szata graficzna, przemyślana struktura podręcznika oraz czytelna nawigacja ułatwiają naukę geografii. Dzięki zachowaniu właściwych proporcji tekstu do ilustracji publikacja ta jest przyjazna dziecku.
                • _geografia_cwiczenia_okladka.png
                  Zeszyt ćwczeń
                  Zeszyt ćwczeń
                  Jest to doskonałe uzupełnienie podręcznika. Zawarte w nim zadania, zróżnicowane pod względem formy i poziomu trudności, wspierają proces nauczania, nabywania nowych umiejętności i utrwalania wiadomości.
                • 881105 _altas geograficzny 5-8_okladka_lifting 2023.png
                  Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
                  Publikacja dodatkowa Atlas geograficzny
                  Publikacja przygotowana przez eksperta w dziedzinie kartografii - firmę DEMART, zawiera aktualne informacje zarówno o Polsce, jak i o świecie. Kilkaset map wzbogacono najnowszymi danymi statystycznymi i charakterystykami społeczno-gospodarczymi. Uwzględniono również obraz środowiska naturalnego, walory turystyczne, analizy przyrodnicze, gospodarcze i społeczne. Całość stanowi wspaniałe wzbogacenie lekcji geografii.

                  Poznaj autorów cyklu

                  • Prof. dr hab. Bożena Elżbieta Wójtowicz

                    Dydaktyk geografii, podróżniczka. Kierownik Katedry Badań nad Edukacją Geograficzną Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Współautorka podręcznika i zeszytu ćwiczeń Przyroda dla klasy 4 oraz podręczników do Geografii dla klasy 5–8 do nowej podstawy programowej, a do wcześniej – podręczników i zeszytów ćwiczeń do geografii dla klasy 4 i 6 (Geografia. Krajobrazy Polski, Geografia. Ziemia – nasza planeta), do przyrody dla klas 4 i 5 oraz materiałów metodycznych dla nauczycieli (scenariusze lekcji, przyrodnicze ścieżki dydaktyczne). Autorka ponad 260 prac naukowych opublikowanych w kraju i za granicą (np. Geografia. Rozwój Zrównoważony Edukacja Ekologiczna, Mała Ojczyzna Świętokrzyskie, Przyroda Województwa Świętokrzyskiego). Autorka kilkunastu programów studiów podyplomowych dla nauczycieli geografii i przyrody. Zwiedziła większość krajów europejskich oraz Kubę, Dominikanę, Meksyk, Mauritius, Tanzanię, Indie, Nepal, Egipt, Maroko, Jordanię, Emiraty Arabskie

                  • Maria Figa

                    Nauczycielka geografii i języka niemieckiego; egzaminator maturalny z geografii; ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli. Współpracowała z Centralną Komisją Egzaminacyjną w projekcie Budowa banków zadań oraz z Instytutem Badań Edukacyjnych, m.in. w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi dydaktycznych (pełniła np. funkcję eksperta wspierającego pracę nauczycieli). Członek Komisji Wojewódzkiej Małopolskiego Konkursu Geograficznego. Autorka wielu artykułów z zakresu geografii i dydaktyki geografii (m.in. w czasopiśmie Geografia w szkole, oraz w Repetytorium – geografia – gimnazjum), współautorka podręcznika do edukacji regionalnej Ziemia Podkrakowska – moja mała ojczyzna. Uczestniczka projektów i seminariów dydaktycznych w Finlandii, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Austrii. Od wielu lat aktywnie działa na rzecz społeczności lokalnej.

                     

                  • Dominik Marszał

                    Przyrodnik, nauczyciel, badacz edukacji; absolwent Wydziału Geografii Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Instytutem Badań Edukacyjnych, gdzie pracuje przy polskich i międzynarodowych badaniach kompetencji przyrodniczych, współpracował z Centralną Komisja Egzaminacyjną w projekcie Budowa banków zadań. W pracy szkolnej stosuje nowoczesne metody aktywizowania uczniów i propaguje holistyczne podejście do nauki oraz aktywność poznawczą. Współautor zeszytów ćwiczeń, scenariuszy zajęć, podręcznika elektronicznego, gier edukacyjnych; autor wielu artykułów (publikowanych w takich czasopismach, jak np. Geografia w szkole, Biologia w szkole, Dyrektor szkoły). Lubi podróżować w nieznane zakątki Polski i świata, najchętniej na rowerze.


                  • Łukasz Mędrzycki

                    Kartograf, nauczyciel przyrody i geografii w szkole podstawowej i liceum (Bednarska Szkoła Realna). Absolwent studiów geograficznych na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowe studia z polonistyki i pedagogiki na UW. Redaktor publikacji kartograficznych i geograficznych w wydawnictwach Demart, WSiP, Reader’s Digest. Wieloletni współpracownik Centrum Nauki Kopernik (m.in. animator, demonstrator, trener, autor, ekspert, koordynator). Współpracownik działu edukacyjnego Centrum Nauki Kopernik m.in. przy opracowaniu publikacji „Nowa pracownia przyrody” oraz realizacji projektu „Szkoła Bliżej Nauki”. Prezenter pokazów w Planetarium Niebo Kopernika. Współpracownik Instytutu Badań Edukacyjnych (ekspert geografii).Trener warsztatów dla nauczycieli w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wykładowca i trener na uniwersytetach dziecięcych. Autor podręczników do geografii. Lubi czytać, podróżować, pielęgnować rośliny, gotować i strzelać z łuku.

                  • Grzegorz Pruszko

                    Od dzieciństwa pasjonuje się przyrodą i nauczaniem. Jako chłopiec bawił się z rodzeństwem w szkołę, gdzie odgrywał rolę nauczyciela. Spędzał dużo czasu na wsi, w lesie czy na górskich wędrówkach. Uczył dotychczas nieco ponad 35000 osób. Jest zdania, że na przyrodę warto patrzeć całościowo, dlatego uwielbia połączenie geografii, biologii, fizyki i chemii w jeden przedmiot – przyrodę. Zajmował się tworzeniem zadań egzaminacyjnych z geografii dla Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, autor wielu artykułów do czasopisma Geografia w szkole, współautor podręcznika do geografii dla klasy 7 i materiałów dla nauczycieli. Od 2010 roku zajmuje się prowadzeniem Vinci-Szkoły Twórczej Nauki, w której prowadzi zajęcia przyrodnicze pod patronatem Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego (jako jedyny w Polsce) oraz zajęcia z efektywnej nauki (żonglerka, szybkie czytanie, mapy myśli czy techniki pamięciowe). Jego obecne badania naukowe skupiają się na potrzebach początkujących nauczycieli i nauczycielek geografii i biologii.

                  • Wojciech Wiecki

                    Gdyby urodził się o jeden dzień później, jeszcze przez wiele lat byłby nastolatkiem (mała zagadka geograficzna). Od początku kariery zawodowej jest nauczycielem geografii. Jej ukoronowaniem było uzyskanie tytułu Honorowego Profesora Oświaty. Uczył w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i liceach Poznania, a obecnie – w jednej z nowocześniejszych szkół technicznych w Polsce – w Zespole Szkół Technicznych w Tarnowie Podgórnym niedaleko Poznania. Na lekcjach chętnie łączy zagadnienia typowo geograficzne z ekonomią i wiedzą techniczną. Prowadzi w szkole debaty oksfordzkie. Ceni bezpośredni kontakt z uczniami, ale widzi też zalety nauczania zdalnego. Kolekcjonuje skamieniałości, minerały, muszle i egzotyczne bibeloty przywiezione z dalekich wypraw lub pobytów stacjonarnych w turystycznych kurortach. Jego dewizy życiowe to: „Podróże kształcą, ale wykształconych” oraz „Omnia mea mecum porto”, starożytna sentencja, która w wolnym tłumaczeniu znaczy: wszystko co posiadam, noszę ze sobą.

                  • Jakub Sypniewski

                    Nauczyciel geografii w Szkole Podstawowej nr 83 „Łejery” im. Emilii Waśniowskiej w Poznaniu. Współpracuje z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, gdzie pełni funkcję doradcy metodycznego nauczycieli geografii. Prowadzi sieć współpracy nauczycieli Pog(eo)dajmy. Jej nazwa wywodzi się z gwary poznańskiej, w której słowo godoć (godać) oznacza rozmawiać/mówić. To właśnie rozmowy o nauczaniu geografii skutkują konkretnymi działaniami nauczycieli współpracujących ramach tej sieci. Jest doktorantem Laboratorium Dydaktyki Geografii i Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. W pracy badawczej najwięcej uwagi poświęca strategii nauczania przez naukowe dociekanie (IBSE). Autor scenariuszy lekcji publikowanych m.in. w ramach projektu Amgen Teach, Szkoły Ćwiczeń w Suchym Lesie i Krotoszynie, Geografii w szkole, a także materiałów dydaktycznych MAC. Uwielbia podróżować. Z wypraw przywozi przedmioty właściwe dla danego regionu, które z przyjemnością prezentuje uczniom w swojej szkole. Krajem, do którego wróciłby najchętniej, jest Islandia.

                    Znajdź swojego konsultanta oświatowego

                    862c5bc8ca195480735d959e26fc1e837a52be26.png

                    Sprawdź NOWY Generator Zadań od Wydawnictwa MAC Edukacja!

                    Sprawdź
                    Mask Group 129@2x.png