Według Marty Bogdanowicz specjalne potrzeby edukacyjne dotyczą tej grupy uczniów, która nie jest w stanie sprostać wymaganiom obowiązującego programu edukacyjnego.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są w stanie kontynuować naukę, jeśli otrzymają pomoc w formie specjalnego programu nauczania i wychowania oraz specjalnych metod, które będą dostosowane do ich możliwości, potrzeb i ograniczeń.
Zapraszamy do obejrzenia odcinka, w którym wraz z naszym ekspertem, Panią Beatą Szurowską, postaramy się odpowiedzieć na pytanie jak pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dr Beata Szurowska – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; wykładowca w Instytucie
Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Autorka licznych artykułów i książek na temat wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci oraz
zaburzeń odżywiania. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci).
Zainteresowania naukowe i badawcze:
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (głównie: opracowanie i zastosowanie stymulacji emocjonalnej w procesie wychowania dzieci zgodnie z koncepcją autorską).
Serdecznie zapraszamy!