Moduł III – Matematyka w ciele człowieka
Edukacja wczesnoszkolna

Moduł III – Matematyka w ciele człowieka

01 / 12 / 2024 | 08:40

Szczegóły

Poziom nauczania

Edukacja wczesnoszkolna

Temat

Moduł III – Matematyka w ciele człowieka

Czas na realizację modułu

od 01.12.2024, godz. 08:40

do 10.01.2025, godz. 23:58

Pliki do pobrania

Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.

Materiały niezbędne do wykonania modułu

Karty pracy do modułu

O module

Moduł III – Matematyka w ciele człowieka

W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:

  • p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy na temat ciała człowieka i jego funkcjonowania;
  • p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – uświadomienie różnic i podobieństw między ludźmi, akceptowanie siebie i innych, rozwijanie szacunku;
  • p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych;
  • p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli - korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
  • p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z biologią, ludzkim ciałem.


Wiodące kompetencje kluczowe:

  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  • umiejętność uczenia się,
  • kompetencje społeczne i obywatelskie.


Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzają, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem. Zajęcia przyczyniają się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka. Poruszają ważny temat poszanowania oraz zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.

Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przeprowadzenie zabaw pokazujących uczniom różnice oraz podobieństwa w ich ciałach np. ustawienie się według wzrostu, według daty urodzenia, przeliczenie ilości nóg, zębów, palców w całej klasie, ilości wypijanej wody, pomiar pulsu w spoczynku i po wykonaniu ćwiczeń. Zadaniem dodatkowym jest zebranie danych na temat własnego ciała we wczesnym dzieciństwie lub po urodzeniu.

Formularz zgłoszeniowy

Aby móc wysłać zgłoszenie, najpierw zaloguj się w serwisie

Zgłoś się do tego modułu