W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy
na temat ciała człowieka i jego funkcjonowania;
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – uświadomienie różnic
i podobieństw między ludźmi, akceptowanie siebie i innych, rozwijanie szacunku;
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych;
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli - korzystanie z nowoczesnych
technologii w trakcie realizacji zajęć;
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z biologią, ludzkim ciałem.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzają, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem. Zajęcia przyczyniają się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka. Poruszają ważny temat poszanowania oraz zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przeprowadzenie zabaw pokazujących uczniom różnice oraz podobieństwa w ich ciałach np. ustawienie się według wzrostu, według daty urodzenia, przeliczenie ilości nóg, zębów, palców w całej klasie, ilości wypijanej wody, pomiar pulsu w spoczynku i po wykonaniu ćwiczeń. Zadaniem dodatkowym jest zebranie danych na temat własnego ciała we wczesnym dzieciństwie lub po urodzeniu.