Moduł VIII – Matematyka w kosmosie – podróż do gwiazd

o module
Moduł VIII – Matematyka w kosmosie – podróż do gwiazd
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – ćwiczenia fizyczne i podnoszenie sprawności, jako wymóg dla astronautów;
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – rozwijanie szacunku dla pracy naukowej;
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z nauką o kosmosie.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie realizacji lekcji uczniowie i uczennice poprzez tworzenie klasowe notatki uczą się współpracy, słuchania siebie nawzajem i szanowania zdania rówieśników. Lekcja jest okazją na zaciekawienie uczniów i uczennic tematyką kosmosu jako otaczającej nas przestrzeni oraz na poszerzanie wiedzy o wszechświecie. W trakcie zajęć uczniowie dowiadują się, że matematyka jest uniwersalnym językiem naukowców i dzięki niej mogą opisać i przewidzieć zjawiska kosmiczne.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zaprojektowanie i wykonaniu modelu rakiety kosmicznej. Zadaniem dodatkowym jest wykonanie modelu Układu Słonecznego.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.