Moduł VIII - Matematyka w książce i bibliotece
o module
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
• p. 2 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny – zachęcenie do wspólnego domowego czytania, zapisania się
do biblioteki publicznej;
• p. 4 Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym
w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego – literatura jako sposób na integrację i naukę
języka;
• p. 5 Rozwój kształcenia zawodowego – zaprezentowanie zawodów związanych z pracą w bibliotece;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez
rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach
– wizyta w bibliotece.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie,
• świadomość i ekspresja kulturalna.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module.
W trakcie lekcji uczniowie i uczennice odkrywają związki matematyki z książkami i bibioteką. Mają okazję do zbierania i analizowania danych, przeliczania i porównywania. Nie zabraknie także elementów związanych z czasem
i kalendarzem, które w pracy biblioteki są bardzo istotne. W ostatnim module uczniowie i uczennice po raz kolejny zobaczą, jak matematyka jest obecna w ich życiu każdego dnia. Zajęcia są doskonałą okazją do zachęcenia
uczniów i uczennic do korzystania z zasobów bibliotek, dzięki wizycie w bibliotece.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie
modułu: wizyta w szkolnej bibliotece i zebranie danych. Przesłanie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać
wizerunków dzieci.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.