Moduł V – Matematyka w budowaniu klocków
Etap przyjmowania zgłoszeń do tego projektu zakończył się: 29.02.2024, o godz. 22:59
o module
Moduł V – Matematyka w budowaniu klocków
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEiN:
• p. 2 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny – budowanie z klocków jako sposób na mądrą zabawę i spędzanie czasu z najbliższymi;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin – wybór projektu zgodnie z możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami uczniów.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie,
• inicjatywność i przedsiębiorczość.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice budują z klocków zgodnie z planami i ustalonymi zasadami. Szukają matematyki zarówno podczas zabaw klockami, jak i w ich wyglądzie. Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że znajomość zagadnień matematycznych typu symetria, rytmy czy bryły jest pomocna w zabawie i realizowaniu ciekawych projektów związanych z budownictwem. Pokazuje bliskość i obecność tej nauki w życiu dzieci. Lekcja jest też wspaniałą okazją do budowania pozytywnej atmosfery w zespole klasowym.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zbudowanie konstrukcji z klocków, w której można zaobserwować symetrię i rytm. Przesłanie maksymalnie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków dzieci.
• p. 2 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny – budowanie z klocków jako sposób na mądrą zabawę i spędzanie czasu z najbliższymi;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin – wybór projektu zgodnie z możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami uczniów.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie,
• inicjatywność i przedsiębiorczość.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice budują z klocków zgodnie z planami i ustalonymi zasadami. Szukają matematyki zarówno podczas zabaw klockami, jak i w ich wyglądzie. Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że znajomość zagadnień matematycznych typu symetria, rytmy czy bryły jest pomocna w zabawie i realizowaniu ciekawych projektów związanych z budownictwem. Pokazuje bliskość i obecność tej nauki w życiu dzieci. Lekcja jest też wspaniałą okazją do budowania pozytywnej atmosfery w zespole klasowym.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zbudowanie konstrukcji z klocków, w której można zaobserwować symetrię i rytm. Przesłanie maksymalnie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków dzieci.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
Materiały niezbędne do wykonania modułu