Moduł I – Matematyka w szkole
o module
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEiN: • p. 4 Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – zapoznanie z budynkiem szkoły i budowaniem ciekawości związanej z poznawaniem szkoły; • p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci – praca na poziomie dostosowanym do każdego ucznia, wzajemne wspieranie się w trakcie pracy w grupie, uczenie się od siebie.
Wiodące kompetencje kluczowe: • porozumiewanie się w języku ojczystym, • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, • umiejętność uczenia się, • kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie realizacji lekcji uczniowie i uczennice poprzez tworzenie klasowej/grupowej notatki uczą się współpracy, słuchania siebie nawzajem i szanowania zdania rówieśników. Lekcja jest okazją do tego, aby wzbudzić zaciekawienie uczniów i uczennic nie tylko matematyką, ale też budynkiem szkoły i szkołą jako społecznością. Dzięki temu spojrzą na te sprawy w nowy sposób. Zajęcia mają na celu pokazanie, że matematyka nas otacza i dzięki uważności możemy ją odnaleźć w otaczającym nas środowisku.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: wyszukanie elementów matematyki w swojej szkole. Ujęcie ich w tabeli lub w formie notatki wizualnej. Przesłanie maksymalnie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków dzieci.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.