Moduł VI – Matematyka w prognozie pogody
Etap przyjmowania zgłoszeń do tego projektu zakończył się: 31.03.2024, o godz. 23:55
o module
Moduł VI – Matematyka w prognozie pogody
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEiN:
• p. 5 Rozwój kształcenia zawodowego – prezentacja zawodu meteorologa oraz prezentera/prezenterki pogody;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci – praca w grupach, współdzielenie zadań i dostosowanie poziomu do możliwości i potrzeb uczniów;
• p. 8 Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – wyszukiwanie informacji na temat pogody w internecie;
• p. 9 Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – wykonanie zadania dodatkowego i utrwalanie go poprzez skorzystanie ze sprzętu np. projekcja filmu.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie,
• inicjatywność i przedsiębiorczość.
Opis:
nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie części teoretycznej uczniowie i uczennice poznają/przypominają sobie elementy pogody i wyszukują ich połączenie z matematyką. Sprawdzają, czy w prognozowaniu pogody matematyka się przydaje.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
prowadzenie tygodniowego kalendarza pogody. Porównanie obserwacji. Ustalenie różnic, zależności. W ramach zadania dodatkowego uczniowie i uczennice mogą przygotować prognozy pogody, wykorzystując zdobytą wiedzę. Przesłanie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków dzieci.
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEiN:
• p. 5 Rozwój kształcenia zawodowego – prezentacja zawodu meteorologa oraz prezentera/prezenterki pogody;
• p. 6 Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci – praca w grupach, współdzielenie zadań i dostosowanie poziomu do możliwości i potrzeb uczniów;
• p. 8 Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – wyszukiwanie informacji na temat pogody w internecie;
• p. 9 Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – wykonanie zadania dodatkowego i utrwalanie go poprzez skorzystanie ze sprzętu np. projekcja filmu.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie,
• inicjatywność i przedsiębiorczość.
Opis:
nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie części teoretycznej uczniowie i uczennice poznają/przypominają sobie elementy pogody i wyszukują ich połączenie z matematyką. Sprawdzają, czy w prognozowaniu pogody matematyka się przydaje.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
prowadzenie tygodniowego kalendarza pogody. Porównanie obserwacji. Ustalenie różnic, zależności. W ramach zadania dodatkowego uczniowie i uczennice mogą przygotować prognozy pogody, wykorzystując zdobytą wiedzę. Przesłanie 3 zdjęć. Zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków dzieci.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
Materiały niezbędne do wykonania modułu