Robot Photon wylądował w polskiej szkole!

Z radością informujemy o rozpoczęciu sprzedaży i dostaw robota edukacyjnego Photon do polskiej edukacji przez Grupę MAC, wyłącznego dystrybutora. Pierwszy egzemplarz wylądował 27. września w Szkole Podstawowej nr 24 w Kielcach, przez zgromadzonymi na boisku uczniami.
Po lądowaniu nauczycielki przeprowadziły pełne inspiracji i zaangażowania warsztaty z Photonami dla swoich klas. To początek wspaniałej przygody z programowaniem!

Zaproś i Ty robota do swojej szkoły i przedszkola!
Telefon: 41 366 55 55
Robot dostępny w zestawach z matą, tabletem oraz scenariuszami zajęć.

 

 

 


ROBOT PHOTON TO:

ikonka_strzalka.png

Sposób na angażujące dzieci zajęcia z programowania.

ikonka_strzalka.png

Bohater fabularnej historii, którą rozwijają uczniowie.

ikonka_strzalka.png

10 czujników, dzięki którym scenariusze zajęć są ograniczone tylko wyobraźnią.

ikonka_strzalka.png

Robot dopasowany do różnych środowisk programowania.

ikonka_strzalka.png

Polskie menu i polska instrukcja obsługi.

ikonka_strzalka.png

Gotowe scenariusze lekcji - tylko we wzbogaconej wersji edukacyjnej dostępnej w Grupie MAC .

 


Lekcja pokazowa

Obejrzyj zajęcia pokazowe

Zobacz przykładowe zajęcia z nauki programowania z wykorzystaniem wzbogaconej wersji robota edukacyjnego Photon.

Skorzystaj z 30 gotowych scenariuszy zajęć i ciesz się z zaangażowania uczniów.

 

 

 


3 POZIOMY PROGRAMOWANIA dostosowane do wieku dziecka

 

 

 


Wymagania techniczne

Do nauki programowania z robotem Photon niezbędne jest urządzenie mobilne.
Wymagania minimalne tabletu lub smartfonu do sterowania robotem: procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie, pamięć 8 GB, pamięć RAM 1 GB DDR3, ekran 7”, rozdzielczość 1024 x 600, system min. Android 4.4 KitKat, bluetooth min. Bluetooth 4.0.

Rekomendowana liczba robotów na klasę: minimum 3 szt.

 

Grupa MAC S.A., właściciel marki MAC Technologie,

jest wyłącznym dystrybutorem robota Photon dla edukacji w Polsce.

Robot zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce.

 

 

 


WARIANTY ZESTAWÓW Z ROBOTEM PHOTON

IMG_1019.png

Photon- wersja edukacyjna

Numer indeksu: 880625
Cena: 990 zł

IMG_1151.png

Photon w zestawie z tabletem 7” Lenovo oraz matą piankową 24 elementy

Numer indeksu: 709428
Cena: 1399 zł

IMG_1146.png

Photon w zestawie z tabletem 10” Cavion oraz matą piankową 24 elementy

Numer indeksu: 709429
Cena: 1499 zł

IMG_1074.png

Photon- wersja edukacyjna w zestawie z matą piankową 24 elementy

Numer indeksu: 880838
Cena: 1059 zł


PROGRAMOWANIE - POZOSTAŁE POMOCE DYDAKTYCZNE

  • Robot Myszka

    Zestaw edukacyjny - programowanie

    259,00 zł

    Zestaw edukacyjny dla dzieci powyżej 5. roku życia. Pomaga zdobyć praktyczne doświadczenie w zakresie podstawowego kodowania i programowania. Mysz należy tak zaprogramować, aby pokonała trasę z labiryntem i tunelami w celu zdobycia sera.

    zobacz więcej
  • Złapmy Lwa. Zestaw uzupełniający

    250,00 zł

    Zestaw uzupełniający zawiera wszystkie materiały zużywane w trakcie zajęć i pozwala uzupełniać i stosować pełną obudowę scenariuszy przez kolejne lata.

    zobacz więcej
  • Złapmy Lwa. Japońskie szachy dla dzieci w ...

    1 290,00 zł

    To wyjątkowy zestaw pomocy dydaktycznych, który opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”, jap. どうぶつしょうぎ). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych. Zalecenie to obowiązuje od 1 września 2017.

    zobacz więcej

 

 

 


Zaproś Photona do siebie

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą i umówimy na spotkanie z Konsultantem Oświatowym.

 

 

 


Zgodnie z wytycznymi MEN

Jak realizować proponowaną podstawę programową kształcenia informatycznego?

Wśród zmian zapowiedzianych przez MEN znalazło się wdrożenie nauki programowania od najmłodszych lat. Elementem powszechnego kształcenia informatycznego stanie się umiejętność programowania – jedna z podstawowych kompetencji XXI wieku. Co czeka nauczycieli w związku z zapowiedzianymi zmianami? Zapraszamy na e-konferencję z prof. Maciejem M. Sysło – wykładowcą akademickim kierunków związanych z informatyką.

 


Dlaczego nauka programowania jest taka ważna

50 tysięcy – tylu programistów brakuje obecnie na polskim rynku pracy. W całej Unii Europejskiej firmy informatyczne będą potrzebowały nawet miliona dodatkowych specjalistów. Jak sobie z tym poradzić? Nauczyć dzieci programowania.

Na przeszkodzie może stanąć jednak brak wykwalifikowanych specjalistów. Zaledwie 8 proc. Polaków deklaruje umiejętności informatyczne. Problem ze znalezieniem wykwalifikowanych programistów ma natomiast 40 proc. pracodawców.

Jak to się przekłada na liczby? Już teraz w naszym kraju brakuje około 50 tys. programistów. Nie lepiej jest w całej Unii Europejskiej. Według szacunków Komisji Europejskiej braki te będą się powiększać. Do 2020 roku w całej Wspólnocie może zabraknąć około 800 tys. programistów. Niektóre prognozy mówią nawet o milionie.

Internet do szkół, szkoły do pilotażu

Jest szansa, że w najbliższych latach to się zmieni. W czerwcu MEN oraz Ministerstwo Cyfryzacji wspólnie zapowiedziały start pilotażu nauki programowania w szkołach. Równocześnie resort cyfryzacji chce doprowadzić do szkół szerokopasmowy internet o przepustowości co najmniej 100 Mb/s. Zarezerwowano na to 270 mln zł w ramach unijnego programu Polska Cyfrowa.

Teraz po raz pierwszy rozwiązywanie problemu będzie systemowe. W uruchomionym przez MEN pilotażu swój udział zgłosiły 1592 szkoły: 1020 podstawowych, 388 gimnazjów oraz 184 szkoły ponadgimnazjalne.

Od września nauka programowania ma znaleźć się w podstawie programowej już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Uczniowie rozpoczną od nauki algorytmów. Nie od razu będą to jednak podwaliny przyszłych programów.

W pierwszej kolejności programowanie ma uczyć logicznego myślenia. Pierwszoklasiści będą więc układać w logicznym porządku obrazki czy teksty, które złożą się m.in. na codzienne czynności.

Dzieci w ciągu pierwszych trzech lat nauki w szkole nauczą się również obsługi komputera i programowania wizualnego, w którym pisanie programów przypomina trochę układanie puzzli. W ten sposób zaprojektują proste sytuacje lub historyjki, a kolejnym krokiem będzie ułożenie poleceń w sekwencję, która np. poruszy obiekt na ekranie komputera.

Zaprogramuj robota

„Programowanie jest tylko jednym z etapów rozwiązywania problemów za pomocą komputera, a język programowania jest jedynie środkiem. Uczeń powinien się bawić programowaniem. Żeby nauka była skuteczna, powinien widzieć jego efekty, np. przez wydawanie poleceń robotowi” – podkreśla prof. Maciej Sysło, członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministerstwie Edukacji Narodowej w wideo e-konferencji MAC o programowaniu w szkołach. Odcinek ten jest dostępny bezpłatnie dla nauczycieli na stronie: www.mac.pl/e-konferencje

Jest szansa, że tak właśnie może wyglądać nauka programowania w szkołach podstawowych. A wszystko dzięki czterem studentom Politechniki Białostockiej, którzy do tego celu stworzyli... robota o nazwie Photon. To mały, interaktywny robot, sterowany za pomocą aplikacji mobilnej. Dzięki niemu dzieci mogą stawiać pierwsze kroki w nauce programowania, ucząc się kodowania i logicznego myślenia, od razu obserwując efekty swojej pracy.

„Chcemy uniknąć klasycznego podejścia »teoria – ćwiczenia« i sprawić, że najmłodsi na bazie doświadczeń zdobędą odpowiednią wiedzę. Dzieci biorą udział w specjalnie zaprojektowanej grze złożonej z wyzwań, interakcji z robotem, minigier rozwijających logiczne myślenie oraz zdarzeń, w których muszą podjąć pewne decyzje. Photon jest w tej grze głównym bohaterem i podróżuje po naszym świecie, aby go poznać. Wraz z postępem w historii dzieci zdobywają punkty i poziomy na rozwój swojego robota oraz odblokowują nowe czujniki i interakcje” – opowiada Marcin Joka, jeden z twórców Photona.

Dzięki współpracy pomiędzy producentem robota Photon a Grupą MAC S.A., robot trafi do szkół już 1 września 2017 roku i ma szansę stać się prawdziwym motorem napędowym nauki programowania. Tym bardziej, że mogą z nim pracować nawet dzieci w wieku przedszkolnym, a jego oprogramowanie jest przystosowane nawet do potrzeb i możliwości trzylatków. Z kolei nauczyciele w zestawie z robotem otrzymają gotowe scenariusze lekcji prowadzonych z jego użyciem.
Photon to jeden z ciekawszych pomysłów na atrakcyjne zajęcia z programowania. Wbrew powszechnej opinii nauka programowania w szkole podstawowej nie musi odbywać się
przed komputerem. Programowanie to logiczne myślenie, a tego nauczyciel może uczyć najmłodszych, korzystając z różnorodnych zabaw czy scenariuszy odpowiednich zajęć. Wpisuje się to w podstawę programową dla klas 1–3.

Zakodują nauczycieli

Nawet robot nie sprawi jednak, że szkoły będą opuszczać absolwenci z opanowanymi co najmniej podstawami programowania Do tego potrzebni są jeszcze wykwalifikowani nauczyciele.
Dlatego w ramach poddziałania 3.2 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa przeznaczono ponad 124 mln zł na rozwijanie kompetencji nauczycieli wczesnoszkolnych. Dzięki temu nauczyciele z klas 1–3 zdobędą podstawy potrzebne do nauczenia programowania najmłodszych dzieci.
Nabór projektów w konkursie rozpoczął się jesienią ubiegłego roku. Listę organizatorów poznamy w lipcu, a szkolenia ruszą w nowym roku szkolnym.
„Już teraz wiadomo, że zainteresowanie jest ogromne. Na szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie Nowe Oblicze Edukacji i Fundację Girls Code Fun zapisało się ponad pół tysiąca osób” – informuje Edyta Kraska, koordynator projektu z ramienia NOE.

Zasoby o nauce programowania:

http://programuj.gov.pl/

https://programowanie.men.gov.pl/

https://www.mac.pl/programowanie

Pobierz artykuł w PDF: Dlaczego nauka programowania jest taka ważna