Moduł I – Matematyka na placu zabaw
Edukacja wczesnoszkolna

Moduł I – Matematyka na placu zabaw

01 / 10 / 2025 | 08:00

Szczegóły

Poziom nauczania

Edukacja wczesnoszkolna

Temat

Moduł I – Matematyka na placu zabaw

Czas na realizację modułu

od 01.10.2025, godz. 08:00

do 31.10.2025, godz. 23:59

Pliki do pobrania

Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.

Materiały niezbędne do wykonania modułu

O module

W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
•     p. 1 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym – poszukiwanie związków matematyki z placem zabaw;
•     p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postawpatriotycznych, dbanie owspólną przestrzeń;
•     p. 3 – Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych.
Wspieranie aktywności fizycznej uczniów – zabawa na placu zabaw;
•     p.5–Poprawnemetodyczniewykorzystywanieprzeznauczycielinowoczesnychtechnologii–korzystanie
z nowoczesnych metod nauczania;
•     p. 8 – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie metod
aktywizujących w dydaktyce – praca w grupie, tworzenie notatki według własnego pomysłu;
 

Wiodące kompetencje kluczowe:
•     porozumiewanie się w języku ojczystym,
•     kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
•     umiejętność uczenia się,
•     kompetencje społeczne i obywatelskie.


Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie odkrywają, co mają wspólnego place zabaw z matematyką. Odwiedzają wybrany plac zabaw i samodzielnie poszukują związków z matematyką. Zajęcia są okazją do naturalnego połączenia matematyki z bliskim dzieciom elementem – zabawą – a także okazją do wspierania integracji na początku roku szkolnego. W trakcie zajęć kształtowana jest także aktywność fizyczna uczniów oraz postawa obywatelska poprzez zwrócenie uwagi na dbanie o wspólne przestrzenie.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela
za wykonanie modułu:
przygotowanie notatki wizualnej „Matematyka na placu zabaw”. Uczniowie prezentują różne aspekty matematyki, które można zaobserwować na ich placu zabaw: liczby, kształty, rytmy, wielkość, czas. Notatkę można przygotować jako prostą mapę myśli, tabelę lub plakat z opisami.

Formularz zgłoszeniowy

Aby móc wysłać zgłoszenie, najpierw zaloguj się w serwisie

Zgłoś się do tego modułu