W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
• p. 1 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym – poszukiwanie związków matematyki z placem zabaw;
• p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postawpatriotycznych, dbanie owspólną przestrzeń;
• p. 3 – Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych.
Wspieranie aktywności fizycznej uczniów – zabawa na placu zabaw;
• p.5–Poprawnemetodyczniewykorzystywanieprzeznauczycielinowoczesnychtechnologii–korzystanie
z nowoczesnych metod nauczania;
• p. 8 – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie metod
aktywizujących w dydaktyce – praca w grupie, tworzenie notatki według własnego pomysłu;
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie odkrywają, co mają wspólnego place zabaw z matematyką. Odwiedzają wybrany plac zabaw i samodzielnie poszukują związków z matematyką. Zajęcia są okazją do naturalnego połączenia matematyki z bliskim dzieciom elementem – zabawą – a także okazją do wspierania integracji na początku roku szkolnego. W trakcie zajęć kształtowana jest także aktywność fizyczna uczniów oraz postawa obywatelska poprzez zwrócenie uwagi na dbanie o wspólne przestrzenie.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela
za wykonanie modułu: przygotowanie notatki wizualnej „Matematyka na placu zabaw”. Uczniowie prezentują różne aspekty matematyki, które można zaobserwować na ich placu zabaw: liczby, kształty, rytmy, wielkość, czas. Notatkę można przygotować jako prostą mapę myśli, tabelę lub plakat z opisami.