Moduł II – Matematyka w sztuce
Edukacja wczesnoszkolna

Moduł II – Matematyka w sztuce

02 / 11 / 2025 | 18:00

Szczegóły

Poziom nauczania

Edukacja wczesnoszkolna

Temat

Moduł II – Matematyka w sztuce

Czas na realizację modułu

od 02.11.2025, godz. 18:00

do 30.11.2025, godz. 23:55

Pliki do pobrania

Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.

Materiały niezbędne do wykonania modułu

O module

W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:

  • p. 1 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym – poszukiwanie matematyki w sztuce;
  • p. 5 – Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii – korzystanie z nowoczesnych metod nauczania;
  • p. 6 – Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych – przybliżenie zawodu artysta, kurator sztuki;
  • p. 8 – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie metod aktywizujących w dydaktyce – praca w grupie, tworzenie obrazu według własnego pomysłu.

Wiodące kompetencje kluczowe:

 

  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  • umiejętność uczenia się,
  • kompetencje społeczne i obywatelskie.
  • świadomość i ekspresja kulturalna.

Opis:
nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie szukają elementów matematyki w dziełach sztuki. Poznają wybrane dzieła malarzy z Polski oraz ze świata. Lekcja jest okazją do pokazania i powiązania dwóch, wydawałoby niezwiązanych ze sobą, przedmiotów – matematyki i sztuki. Jest to także okazja do ekspresji artystycznej poprzez wykonanie własnych dzieł i przygotowanie wystawy. W trakcie zajęć dzieci poznają takie zawody jak artysta, malarz, rzeźbiarz czy kurator sztuki.

Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
wykonanie prac plastyczno-technicznych z wykorzystaniem wybranego aspektu matematyki, np. kształtów. Przygotowanie wystawy – Matematycznej galerii sztuki. Jako element dodatkowy można zaprosić na wernisaż = otwarcie wystawy rodziców, opiekunów lub inną klasę

 

Formularz zgłoszeniowy

Aby móc wysłać zgłoszenie, najpierw zaloguj się w serwisie

Zgłoś się do tego modułu