W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- p. 1 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym – poszukiwanie matematyki w sztuce;
- p. 5 – Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii – korzystanie z nowoczesnych metod nauczania;
- p. 6 – Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych – przybliżenie zawodu artysta, kurator sztuki;
- p. 8 – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie metod aktywizujących w dydaktyce – praca w grupie, tworzenie obrazu według własnego pomysłu.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
- świadomość i ekspresja kulturalna.
Opis:
nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie szukają elementów matematyki w dziełach sztuki. Poznają wybrane dzieła malarzy z Polski oraz ze świata. Lekcja jest okazją do pokazania i powiązania dwóch, wydawałoby niezwiązanych ze sobą, przedmiotów – matematyki i sztuki. Jest to także okazja do ekspresji artystycznej poprzez wykonanie własnych dzieł i przygotowanie wystawy. W trakcie zajęć dzieci poznają takie zawody jak artysta, malarz, rzeźbiarz czy kurator sztuki.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
wykonanie prac plastyczno-technicznych z wykorzystaniem wybranego aspektu matematyki, np. kształtów. Przygotowanie wystawy – Matematycznej galerii sztuki. Jako element dodatkowy można zaprosić na wernisaż = otwarcie wystawy rodziców, opiekunów lub inną klasę