Polski MAC – czyli nasz rodowód

13 maj 2020
tagi: z życia MAC

Polski wydawca, polska nazwa, polska wymowa. Popularna nazwa naszego wydawnictwa MAC to synonim wysokiej jakości edukacji i czerpania ze źródeł oraz wiedzy polskich autorów. Jednak czy znają Państwo jej pochodzenie i znaczenie skrótu? Postanowiliśmy przypomnieć rodowód rodzinnej, polskiej firmy, z której podręczników i kart pracy uczy się już ponad milion dzieci.

 

Uważni nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie i rodzice dostrzegą na okładkach większości podręczników i publikacji sygnowanych marką MAC Edukacja, biało-czerwony znaczek „Polski Wydawca od 1989 r.”. Publikujemy go od kilku lat dla podkreślenia naszego rodowodu – polskiej firmy, do dzisiaj pozostającej w rękach jej polskich założycieli.

MAC – co oznacza ten skrót i jak go wymawiamy?

Historia Grupy MAC S.A. sięga 1989 r., kiedy to w Kielcach dr Czesław Cyrański wraz ze swoimi synami, Mariuszem i Adamem, założyli oficynę wydawniczą MAC Edukacja. To właśnie od pierwszych imion jej założycieli – Mariusza, Adama i Czesława – pochodzi nazwa popularnego wydawnictwa – MAC, którą wymawiamy po polsku mac (nigdy mak).

Adam i Czesław Cyrańscy

W ciągu 30 lat małe, rodzinne wydawnictwo przerodziło się w jednego z największych wydawców edukacyjnych w Polsce, będące dzisiaj liderem w wychowaniu przedszkolnym i jednym z liderów w edukacji wczesnoszkolnej.

Pomimo długiej historii i licznych zmian w branży edukacyjnej, wydawnictwo nadal pozostaje rodzinną firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Sukces wydawnictwa został dostrzeżony i nadal zwraca uwagę mediów i środowiska. W minionym roku otrzymaliśmy takie nagrody, jak: wyróżnienie w konkursie „Orły” tygodnika „Wprost”, „Gazelę Biznesu” dziennika „Puls Biznesu” czy „Świętokrzyski Diament” w uznaniu za tworzenie miejsc pracy dla mieszkańców regionu.

W 30-lecie rozpoczęcia polskiej transformacji otrzymaliśmy w Warszawie z rąk redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” Bogusława Chraboty cenne wyróżnienie w uznaniu za rozwój naszej firmy. Znaleźliśmy się w wyjątkowym gronie „30 firm na 30-lecie” dziennika!

- Jako firma rodzinna, ze 100-procentowym polskim kapitałem i tak dużym doświadczeniem w edukacji, podkreślamy naszą polskość na najważniejszym nośniku wydawnictwa, jakim jest okładka. Mamy nadzieję, że świadomy wybór produktów polskich marek i patriotyzm konsumencki  jest ważny nie tylko dla nas, ale także dla naszych klientów  – mówi Grzegorz Kowalski, prezes zarządu Grupy MAC S.A.

W dzisiejszych czasach dbania o rozwój polskich firm i miejsc pracy, warto pamiętać o tym, gdzie powstają podręczniki, ćwiczenia, publikacje, z których uczą się dzieci.

#wybierajpolskieprodukty

Grupa MAC S.A. jest jednym z nielicznych wydawnictw edukacyjnych całkowicie opartym na polskim kapitale, działającym w tak dużej skali. Oznacza to, że każda złotówka wydana na produkty wydawnictwa MAC Edukacja, to kwota przeznaczona na rozwój polskiej gospodarki, tworzenie nowych miejsc pracy i poprawę jakości publikacji oferowanych przez wydawnictwo.

Badania analizujące patriotyzm konsumencki naszych rodaków napawają optymizmem. Jak wynika z raportu Open Research,  aż 7.  na 10. Polaków twierdzi, że polskie pochodzenie danego produktu stanowi dla nich istotny argument przy jego wyborze.  Niestety dane pokazują też, że konsumenci nie zawsze potrafią trafnie zidentyfikować polską markę. Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy mają polskie brzmienie, co nie zawsze jest prawdą.