- Opis
Energia to złożone i nieco abstrakcyjne pojęcie, z którego zrozumieniem uczniowie mogą mieć trudności. Pracując z modułem Energia. To działa!, uczniowie poznają różne rodzaje energii i zachodzące pomiędzy nimi przemiany.
Analizują, w jaki sposób energia jest dostarczana do ich organizmów oraz rozpoznają jej źródła w otaczającym ich świecie. Identyfikują i porównują dwa rodzaje energii mechanicznej: kinetyczną i potencjalną. W oparciu o doświadczenia z budowanymi przez siebie obwodami elektrycznymi, uczniowie poznają koncepcję transportu i przemian energii.
Zajmują się również ruchem falowym jako sposobem przenoszenia energii i informacji. Ponadto poznają pojęcia odnawialnych i nieodnawialnych zasobów energii, a także analizują wady i zalety alternatywnych źródeł energii. Tworzą modele turbin wiatrowych i kół wodnych oraz omawiają ich funkcje. Na koniec uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce, projektując własny eksperyment, odpowiadający na konkretne pytanie na temat energii.
Zawartość modułu ENERGIA. TO DZIAŁA!
| – przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
| – scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
| – drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
| – dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
| – elektroskop | 1 |
| – zestaw przewodników i izolatorów | 1 |
| – miernik uniwersalny | 2 |
| – pałeczki do elektryzowania | 2 |
| – piłeczki pingpongowe | 16 |
| – baterie alkaliczne R20 | 36 |
| – uchwyt na baterie R20 | 45 |
| – brzęczyk elektryczny | 5 |
| – silniczek elektryczny | 5 |
| – mini żarówka 2V 0,06A | 20 |
| – oprawka mini żarówki | 30 |
| – przewód na rolce (dł. 30m) | 1 |
| – cążki do cięcia przewodów i zdejmowania izolacji | 1 |
| – termometr zanurzeniowy z podwójną skalą, stopniami Celsjusza i Fahrenheita ( zakres: od -10 do 110 stopni C) | 30 |
| – ogniwo słoneczne (10×7 cm) | 5 |
| – pręty drewniane (0,6×30 cm) | 10 |
| – niebieskie, nieprzeźroczyste kulki | 40 |
| – karton konstrukcyjny (23×30 cm), kolor biały | 50 |
| – humus ogrodowy (poj. 1,6 l) | 1 |
| – pipety skalowane (poj. 3 ml) | 8 |
| – linijka (dł. 30 cm) | 16 |
| – cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) | 1 |
| – słomki do napojów, czerwone/białe (dł. 20 cm) | 100 |
| – słomki do napojów, przezroczyste (dł. 20 cm) | 150 |
| – pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) | 8 |
| – rolki taśmy klejącej | 8 |
| – łyżeczki plastikowe | 50 |
| – pokrywka plastik (poj. 0,4 l) | 10 |
| – kubek plastikowy (poj. 250 ml) | 32 |
| – kubek styropianowy (poj. 230 ml) | 25 |
| – kubek plastikowy (poj. 30 ml) | 60 |
| – plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
| – duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |